CÁC NHÂN TỐ ẢNH HƯỞNG ĐẾN SỰ GẮN KẾT VỚI TỔ CHỨC CỦA GEN Z TẠI CÁC DOANH NGHIỆP NHỎ VÀ VỪA TRÊN ĐỊA BÀN HÀ NỘI

0
712

Phạm Hoàng Minh
Sinh viên K59 Tiếng Pháp thương mại – Khoa tiếng Pháp
Trường Đại học Ngoại thương, Hà Nội, Việt Nam

Vũ Phương Mai
Sinh viên K60 Tiếng Pháp thương mại – Khoa tiếng Pháp
Trường Đại học Ngoại thương, Hà Nội, Việt Nam

Vũ Thanh Huyền
Sinh viên K60 CLC Kinh doanh quốc tế – Viện Kinh tế & Kinh doanh quốc tế
Trường Đại học Ngoại thương, Hà Nội, Việt Nam

Đỗ Thị Thu Giang
Giảng viên Khoa Tiếng Pháp
Trường Đại học Ngoại thương, Hà Nội, Việt Nam

Abstract
This study examined factors that impacted employee engagement of Generation Z (Gen Z) working in Small and Medium Sized Enterprises (SMEs) in Ha Noi (Vietnam). A survey was sent out for 239 Gen Z employees working for SMEs in Ha Noi. Then, data were processed by SPSS software through descriptive statistics, reliability testing of Cronbach’s Alpha scale, EFA exploratory factor analysis, correlation analysis and multiple regression analysis. The result of this study revealed 04 factors affecting the level of engagement in Gen Z working for SMEs in Hanoi, including: Leadership style, working conditions, career development opportunities and pride in the organization. Based on the outcome, the authors have provided useful insights and suggested some solutions for the management of small and medium-sized companies to improve the engagement of Generation Z employees in the organization, thereby promoting development of the business.
Keywords: employee engagement, Gen Z employee, SMEs, small and medium enterprises, factors affecting the employee engagement.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments